DJEČJI VRTIĆ „ČUPERAK“ ZADAR
PRAVILNIK O UNUTRAŠNJEM USTROJU I NAČINU RADA
ZADAR, 2013.
Na temelju članaka 41. i 57. Zakona o predškolskom odgoju i obrazovanju (Narodne novine, br. 10./97., 107./07. i 94./13.), Pravilnika o vrsti stručne spreme djelatnika te vrsti i stupnju stručne spreme ostalih djelatnika u dječjem vrtiću (Narodne novine, br. 133./97.), i članka 81. Statuta Dječjega vrtića „Čuperak“, Zadar, Upravno vijeće Dječjega vrtića „Čuperak“, Zadar na sjednici održanoj 9.listopada 2013.g.,
d o n i j e l o j e
PRAVILNIK O UNUTRAŠNJEM USTROJU I NAČINU RADA
(S IZMJENAMA I DOPUNAMA)
- OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Pravilnikom o unutrašnjem ustroju i načinu rada (u daljem tekstu: Pravilnik) Dječji vrtić ČUPERAK , Zadar (u daljem tekstu: Dječji vrtić) ustvrđuje:
unutrašnji ustroj i način rada Dječjega vrtića,
radna mjesta s ovlastima i odgovornostima,
nazivi radnih mjesta i uvjeti za obavljanje poslova radnih mjesta,
pedagoški poslovi
pravni, administrativni i računovodstveno-financijski poslovi
pomoćno-tehnički poslovi
pokusni rad
– opis i popis poslova
druga pitanja od značenja za rad i obavljanje poslova koji proizlaze iz djelatnosti Dječjega vrtića.
- UNUTRAŠNJI USTROJ I SISTEMATIZACIJA RADNIH
MJESTA
Članak 2.
Unutrašnji ustroj Dječjega vrtića obuhvaća dijelove procesa rada međusobno povezane prema vrsti i srodnosti poslova, a koji čine jedinstvenu radnu cjelinu.
Unutrašnjim ustrojem Dječjega vrtića osigurava se racionalan i djelotvoran rad Dječjega vrtića u cilju ostvarivanja djelatnosti predškolskoga odgoja.
Članak 3.
Dijelovi procesa rada u Dječjem vrtiću ustvrđeni su Statutom a obuhvaćaju sljedeće skupine poslova:
pedagoški poslovi,
pravni, administrativni i računovodstveno-financijski poslovi,
pomoćno-tehnički poslovi.
Članak 4.
Unutar dijelova procesa rada iz članka 3. ovoga Pravilnika ustvrđuju se radna mjesta s određenim poslovima koji se kao stalan sadržaj rada jednog ili više djelatnika izdvajaju u okviru cjeline radnog procesa ne narušavajući njegovo jedinstvo.
Utvrđivanje radnih mjesta obuhvaća:
naziv radnog mjesta,
uvjete koje djelatnici trebaju ispunjavati za obavljanje poslova radnog mjesta,
popis i opis poslova radnog mjesta.
Članak 5.
Broj izvršitelja za obavljanje određenih poslova radnih mjesta ustvrđuje Upravno vijeće Dječjega vrtića uz suglasnost Osnivača za svaku pedagošku godinu planom kadrovskih potreba u okviru Godišnjega plana i programa rada.
III. RADNA MJESTA S OVLASTIMA I ODGOVORNOSTIMA
Članak 6.
Ravnatelj Dječjega vrtića ima posebne ovlasti i odgovornosti sukladno Statutu i drugim općim aktima Dječjega vrtića.
- NAZIVI RADNIH MJESTA I UVJETI ZA OBAVLJANJE
POSLOVA RADNIH MJESTA
- 1. PEDAGOŠKI POSLOVI
Članak 7.
Stručni djelatnici u redovitom programu za obavljanje određenih poslova radnih mjesta moraju ispunjavati opće uvjete ustvrđene zakonom te posebne uvjete prema Zakonu o predškolskom odgoju i obrazovanju i Pravilniku o vrsti stručne spreme stručnih djelatnika te vrsti i stupnju stručne spreme ostalih djelatnika u dječjem vrtiću:
Stručni djelatnici u redovitom programu trebaju imati sljedeću vrstu stručne spreme:
NAZIV RADNOG MJESTA POSEBNI UVJETI
1.1. ODGOJITELJ
– VŠS/VSS – odgojitelj predškolske djece
– VŠS – nastavnik predškolskoga odgoja
1.2. STRUČNI SURADNIK – VSS – prof. ili dipl. pedagog
PEDAGOG – 3 god. iskustva na poslovima predšk. odgoja
– pokusni rad 90 dana
– ugovorni odnos
1.3. STRUČNI SURADNIK – VSS – prof. ili dipl. psiholog
PSIHOLOG – 3 god. iskustva na poslovima predšk. odgoja
– pokusni rad 90 dana
– ugovorni odnos
1.4. STRUČNI SURADNIK – VSS – prof. defektolog ili dipl. def. ili prof. rehabilitator
(bez obzira na smjer)
EDUKATOR- – 3 god. iskustva na poslovima predšk. odgoja
1.5. MEDICINSKA SESTRA – VŠS – viša medicinska sestra
– 3 god. radnog iskustva
– pokusni rad 90 dana
– ugovorni odnos
Članak 8.
Stručni djelatnik u posebnom programu treba imati sljedeću vrstu stručne spreme:
1.6. RANO UČENJE STRANIH JEZIKA
– odgojitelj predškolske djece uz uvjete ustvrđene programom
– nastavnik predškolskog odgoja uz uvjete ustvrđene programom
– osoba koja ispunjava uvjete za učitelja engleskog, talijanskog, francuskog i/ili dr. stranog jezika u osnovnoj školi.
- 2. PRAVNI, ADMINISTRATIVNI
I RAČUNOVODSTVENO-FINANCIJSKI
POSLOVI
Članak 9.
Zaposlenici pod IV. 2. :
- Administrativne poslove obavlja ravnatelj, a pravni i financijsko-računovodstveni poslovi povjeravaju se određenim ovlaštenim servisima, odnosno obavljaju se ugovornim odnosom sukladno odluci Osnivača.
- 3. POMOĆNO-TEHNIČKI POSLOVI
Članak 10.
Zaposlenici na pomoćnim i tehničkim poslovima trebaju imati sljedeći stupanj i vrstu stručne spreme:
3.1. KUHARICA – SSS, kuhar
– 3 god. radnoga iskustva
– pokusni rad 90 dana
3.2. SPREMAČICA – osnovna škola
– pokusni rad 30 dana
Djelatnik na poslu prehrane mora, osim posebnih uvjete navedenih pod točkom 3.1. ovoga članka, ispunjavati i druge posebne uvjete propisane Zakonom o predškolskom odgoju i obrazovanju.
Članak 11.
Svi djelatnici u Dječjem vrtiću moraju imati i posebnu zdravstvenu sposobnost koja se ustvrđuje prije početka rada i povremeno u tijeku rada sukladno zakonu i drugim propisima.
- POPIS I OPIS POSLOVA
Članak 12.
Djelatnici raspoređeni na radna mjesta prema skupinama poslova i radnim mjestima pod IV.1. ovoga Pravilnika, obavljaju sljedeće poslove:
1.1. ODGOJITELJ
Pravodobno planiranje, dokumentiranje i vrjednovanje odgojno-obrazovnog procesa u dogovorenim vremenskim jedinicama, vođenje dokumentacije o djeci, vođenje imenika, evidencija nazočnosti djece, razlozi izostanka, dokumentiranje ostvarivanja satnice, prikupljanje i izradba sredstava za rad, estetsko uređenje prostora i dezinfekcija igračaka.
Suradnja s roditeljima: individualni razgovori, suradnja putem kutića za roditelje, pisani materijali, roditeljski sastanci.
Neposredni rad s djecom uključuje: individualni rad s djecom i rad u manjim skupinama, svakodnevnu trijažu zdravstvenog stanja djece, rad na zadovoljavanju fizioloških (pravodobno i stručno zadovoljavanje djetetove potrebe za hranom, pićem, snom, kretanjem i higijenom) i psihičkih potreba djece (stjecanje sigurnosti, samopouzdanja, samostalnosti i humanoga odnosa prema drugima), poticanje razvojnih svojstava i sposobnosti svakoga djeteta.
Stručno usavršavanje: ostvarivanje plana individualnog stručnog usavršavanja, ostvarivanje plana kolektivnog stručnog usavršavanja (interni stručni aktivi, savjetovanja, seminari, radne skupine), individualna suradnja sa stručnim timom (radni dogovori, analize, osvrti), praćenje i korištenje stručne literature i periodike, rad u Odgojiteljskom vijeću. Sudjeluje u izradbi Kurikuluma Dječjega vrtića, Godišnjega plana i programa rada te u izradbi Izvješća o realizaciji Godišnjega plana i programa rada.
Odgojitelj odgovara za njegu, odgoj i obrazovanje djece u odgojnoj skupini, odgovara za povjereni didaktički materijal i audio-video sredstva, odgovara za realizaciju plana i programa.
1.2. STRUČNI SURADNIK
PEDAGOG
Radi na pripremama za realizaciju programa: sudjeluje u izradbi Kurikuluma Dječjega vrtića, Godišnjega plana i programa rada te Izvješća o realizaciji Godišnjega plana i programa rada. Sudjeluje i u izradbi ostalih programa. Radi na izvedbenim programima: organizacija njege, odgojno-obrazovnog procesa, surađuje s društvenom sredinom, u pripremi svečanosti i kraćih programa, u izradbi plana i programa stručnog usavršavanja, izrađuje godišnji plan i program rada pedagoga, sudjeluje u planiranju i programiranju njege, odgojno-obrazovnog rada u pojedinim programima za pojedine skupine, sudjeluje u izradbi planova i programa proslava i svečanosti (skupne, javne, interne).
Prima djecu u redoviti program i posebne programe: zajednička obradba nakon provedenih intervjua i pisane preporuke stručnom osoblju za pojedinu djecu, priprema i
sudjelovanje na sastancima za nove roditelje, izradba rasporeda djece po odgojnim
skupinama.
Ustvrđivanje uvjeta za optimalnu izvedbu njege, odgoja i obrazovanja djece: nabava i raspodjela didaktičkog materijala, igračaka, slikovnica i drugog za sve skupine, nabava pedagoške literature, preporuke stručnom osoblju za oblikovanje materijalne sredine, rad u Odgojiteljskom vijeću, stručna pomoć u organizaciji rada skupina (estetsko uređenje i sl.).
Rad na organizaciji i ostvarenju njege, odgoja i obrazovanja djece: sudjelovanje i prikupljanje relevantnih podataka o potrebama djece i izradbi modela organizacije života, sudjelovanje u izradbi rasporeda izvedbenih programa (posjeti, radosni doživljaji, interne i javne svečanosti i priredbe, kazališne i scenske predstave, poludnevni izleti, izložbe, sudjelovanje u organizaciji ljetovanja, zimovanja, klizanja, plivanja, kraćih programa, sudjelovanje u konkretizaciji zadataka u njezi i u ostvarivanju toga procesa, cjelovit pedagoško-instruktivni uvid u ostvarivanju programskih zadataka i odgojno-rekreativnih programa, sudjelovanje u ostvarivanju individualnog programa s djecom koja imaju posebne potrebe, unaprjeđenje njege, odgoja i obrazovanja djece (uključujući inovacije), suradnja s roditeljima, pomoć u pripremi roditeljskih sastanaka i sudjelovanje u njima (obradba pedagoških tema), individualni razgovori s roditeljima o odgojnim postupcima i problemima u odgoju djeteta, suradnja sa stručnim institucijama u Zadru i šire, suradnja s drugim dječjim vrtićima i s osnovnim školama te s izvanjskim čimbenicima koji imaju programske obveze prema Dječjem vrtiću.
Valorizacija ostvarenih programa, osobito njege, odgoja i obrazovanja: pomoć stručnom osoblju u valorizaciji ostvarenih programskih zadataka, izradba i sudjelovanje u izradbi instrumenata valorizacije za pojedina stajališta o organizaciji njege, odgoja i obrazovanja, analiza prikupljenih podataka o rezultatima u ostvarivanju osnova programa rada..
Stručno usavršavanje: stalno praćenje domaće i strane literature i periodike, upoznavanje s dostignućima i inovacijama drugih predškolskih organizacija, pružanje stručne pomoći u proradbi stručne literature i upute za individualno usavršavanje, održavanje i organiziranje predavanja i diskusija sa stručnjacima raznih profila, sudjelovanje i samostalna provedba u internim oblicima stručnog usavršavanja odgojno-obrazovnih djelatnika.
Knjižničarsko-informacijska djelatnost: vođenje pedagoške knjižnice i stalna dopuna pedagoške literature, sređivanje i dopunjavanje pedagoškoga kabineta oglednim primjercima pedagoške dokumentacije.
Ostali poslovi i zadaci: organizacija studentske prakse, suradnja s ostalim djelatnicima u Dječjem vrtiću.
Odgovara za realizaciju Godišnjeg plana i programa rada, za didaktička sredstva, knjižnicu Dječjega vrtića i audio-video opremu.
1.3. STRUČNI SURADNIK
PSIHOLOG
Sudjeluje u izradbi Kurikuluma Dječjega vrtića, Godišnjega plana i programa rada te Izvješća o realizaciji Godišnjega plana i programa rada, kao i u izradbi kraćih programa. Izrađuje vlastiti program rada.
Sudjeluje u primitku djece (roditeljski sastanci, intervjui). Sudjeluje u promišljanju materijalnih i organizacijskih uvjeta, u organizaciji i ostvarivanju njege, odgoja i obrazovanja, u sumiranju i procjeni psihofizičkog zdravlja djece, u otkrivanju djece s posebnim potrebama
(opservacije, upute, izradba mjerila, analize i praćenja, radni dogovori sa stručnim osobljem, suradnja s roditeljima na skupnim i individualnim sastancima i predavanjima, suradnja sa stručnim ustanovama, ev. psihologijska istraživanja).
Vlastito stručno usavršavanje (proučava domaću i stranu literaturu i periodiku, seminari i sl.) i stručno usavršavanje ostalog stručnog osoblja (konzultacije, predavanja, diskusije, interni stručni aktivi, upućivanje na literaturu).
Knjižničarsko-informacijska djelatnost: sudjeluje u informiranju u Dječjem vrtiću, sudjeluje u nabavi stručne literature. Radi i pomaže u izradbi evidencije i vođenja dokumentacije o praćenju razvoja djece i o djeci s posebnim potrebama.
Ostali poslovi: suradnja s ostalim djelatnicima (dogovori, sastanci, predavanja).
Odgovara za realizaciju Godišnjeg plana i programa rada te za program rada psihologa.
1.4. STRUČNI SURADNIK
DEFEKTOLOG
Identificira djecu s govornim poteškoćama i ostalu djecu s posebnim potrebama. Organizira, realizira i koordinira rad s odgojiteljima radi identifikacije djece s posebnim potrebama. Priprema i izvodi korektivni tretman s djecom s govornim poteškoćama i ostalim
posebnim potrebama. Vodi evidenciju o djeci u individualnom stručnom tretmanu i o njihovu
napredovanju. Sudjeluje u radu povjerenstava za ustvrđivanje psihofizičkog stanja djeteta pri upisu. Surađuje s roditeljima i po potrebi sudjeluje na roditeljskim sastancima. Koordinira suradnju odgajatelj-roditelj djece s posebnim potrebama. Surađuje s odgojiteljima radi upućivanja u rad s djecom s posebnim potrebama. Surađuje s ostalim stručnim osobljem. Surađuje pri upisu djece i pri formiranju odgojnih skupina.Unaprjeđuje djelatnost Dječjega vrtića. Surađuje s ustanovama za dijagnostiku i terapiju djece s govornim i ostalim poteškoćama, te sa osnovnim školama, bolnicom i Centrom za socijalnu skrb. Analizira i valorizira djelotvornost odgojno-obrazovnog rada. Sudjeluje u izradbi Kurikuluma Dječjega vrtića, Godišnjega plana i programa rada te Izvješća o realizaciji Godišnjega plana i programa rada.. Izrađuje vlastiti godišnji plan i program rada. Sudjeluje u radu stručnih aktiva i u radu Odgojiteljskoga vijeća.
Stručno se usavršava (domaća i strana literatura i periodika, seminari i sl.).
1.5. MEDICINSKA SESTRA
Sudjeluje u izradbi Kurikuluma Dječjega vrtića, Godišnjeg plana i programa rada te Izvješća o realizaciji Godišnjega plana i programa rada. Izrađuje vlastiti godišnji plan i program rada.
Organizacija higijenskih uvjeta: nadzor higijenskog stanja i održavanje čistoće u prostoru u kojem borave djeca i na vanjskim površinama – kontrola pravilnog čišćenja i održavanja svih prostorija, opreme, igračaka, sudjelovanje u nadzoru mikroklimatskih uvjeta boravka djece, kontrola opće i posebne higijene djece i djelatnika, higijenske uporabe posuđa, ručnika, rupčića, higijenske odjeće i obuće, kontrola nošenja zaštitne odjeće i obuće djelatnika, skrb o dezinfekciji, dezinsekciji i deratizaciji, provedba higijensko-epidemioloških mjera (nadzor nad pravodobnim sanitarnim pregledima djelatnika, praćenje epidemiološke situacije i provedba protuepidemioloških mjera, trijaža i izolacija oboljele djece).
Praćenje prehrane, provjera kvalitete i kvantitete pripremljenih jela, sudjelovanje u praćenju utjecaja prehrane na rast, razvoj i zdravlje djece, nadzor nad sanitarno-higijenskim uvjetima distribucije i konzumacije hrane te pranja posuđa i pribora za jelo. Suradnja s higijensko-epidemiološkom službom.
Organizacija i sudjelovanje pri sistematskim i kontrolnim pregledima, organizacija i sudjelovanje pri odlasku na zimovanje i ljetovanje, organizacija i vođenje antropometrijskih mjerenja djece, praćenje izostanka djece i analiza kretanja oboljele djece, skrb o trijaži djece u izolaciji, pružanje prve pomoći, zbrinjavanje djeteta, osiguranje medicinske pomoći, praćenje i analiza dječjih povrjeda, profilaksa i primarna prevencija, praćenje i nadzor djece s posebnim potrebama, praćenje epidemiološke situacije i poduzimanje mjera, vođenje dokumentacije, nabava sanitetskog materijala, lijekova, sredstava za dezinfekciju, preventiva, unaprjeđivanje zdravstvene zaštite, zdravstveni odgoj djece, roditelja i djelatnika, intervju s roditeljima novoupisane djece.
Unaprjeđenje njege, skrb za tjelesni razvoj i zdravlje djece, skrb za pravilno odvijanje dnevnih aktivnosti, praćenje pravilne organizacije rada s djecom glede klimatskih uvjeta, skrb o osiguravanju kontinuirane njege i odgoja.
Vođenje zdravstvene dokumentacije i evidencije.
Planiranje, organizacija i koordinacija rada na provedbi zdravstvene zaštite: izradba i
realizacija programa zdravstvene zaštite. Sudjeluje u organizaciji rada ostaloga stručnog osoblja, u planiranju i programiranju njege i zaštite djece, pri primitku djece te formiranju odgojnih skupina, pri stručnom usavršavanju djelatnika. Surađuje s različitim subjektima pri provedbi zdravstvene zaštite.
3.1. KUHARICA
Organizira i prati rad u kuhinji, svakodnevno prima i provjerava kakvoću i količinu živežnih namirnica, određuje i raspoređuje količinski namirnice prema jelovniku i broju djece, sudjeluje u sastavljanju jelovnika, odgovara za utrošak pojedinih namirnica po normativu, za kalorijske vrijednosti obroka u odnosu na životnu dob djece, održava higijenu u kuhinji, skrbi o pravodobnoj zamjeni dotrajalog i uništenog posuđa i pribora.
Kuha i dijeli hranu.
Koristi mjere zaštite na radu i pazi na racionalan utrošak sredstava za pranje, čišćenje i dezinfekciju.
Odgovara za kakvoću i količinu hrane, mikrobiološku ispravnost hrane, pravodobno serviranje obroka, higijenu u kuhinji, kuhinjsko pokućstvo, provedbu mjera zaštite na radu i protupožarne zaštite.
3.2. SPREMAČICA
Na svakodnevnom održavanju čistoće prostorija za boravak djece, sanitarija i ostalih pratećih prostorija (predsoblja, hodnici, garderobe, uredi, terase), vanjskih površina i igrališta čija je ukupna površina do 300 m2 , spremanju i raspremanju ležaljka i dezinfekciji igračaka radi jedna spremačica u punomu radnom vremenu. Pomaže, po odgajateljevu pozivu, pri izvanrednim okolnostima (povraćanje djece i sl.), čisti i zaštitnim sredstvima premazuje pokućstvo, svakodnevno čisti sagove i prostirače, svakodnevno čisti okoliš objekta (ulaz, dvorište, igralište), čisti vrata, prozore, lustere. Pere i postavlja zastore, redovito presvlači dječju posteljinu, pere i dezinficira posuđe, pokućstvo, prostorije. Zaključava i otključava ulazna vrata, čisti snijeg na prilazima Dječjem vrtiću i na ulazu u Dječji vrtić. Skrbi o čistoći i urednosti svih ostalih prostora u Dječjem vrtiću. Pazi na redovitu opskrbu toaletnim papirom, ručnicima i sapunom u svim sanitarnim čvorovima.
Po potrebi pomaže u pripremi stolova za jelo, serviranju doručka, raspremanju i čišćenju stolova nakon obroka, pranju posuđa i kuhinje nakon obroka.
Također po potrebi pomaže odgojiteljima u oblačenju u presvlačenju djece, u pripremi jednostavnih obroka (čaj, kakao i sl.) i raspodjeli hrane.
Odgovara za čistoću vanjskih i unutrašnjih prostora, odgovara za povjerene strojeve za čišćenje, za racionalno korištenje i utrošak sredstava za čišćenje i za ekonomično trošenje potrošnoga materijala. Također odgovara za provedbu mjera zaštite na radu i zaštite od požara.
- PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 13.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana nakon objavljivanja na oglasnoj ploči Dječjega vrtića.
PREDSJEDNIK UPRAVNOG VIJEĆA:
………………………………………………
Broj: 2/2013……………………
U Zadru, 9. listopada 2013. godine
Ovaj Pravilnik objavljen je na oglasnoj ploči Dječjega vrtića 9. listopada 2013.godine, a stupio je na snagu 17. listopada 2013. godine.
M.P. RAVNATELJ
……………………………………………….